ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כח מתמשך

ייפוי כח מתמשך הוא מנגנון משפטי חדש יחסית המאפשר לכל אדם לממש זכות חשובה במיוחד: בחירתו של אדם אשר ינהל את ענייניו השונים אם הוא עצמו לא יהיה מסוגל לעשות זאת, מכל סיבה שהיא הינה חידוש גדול וחשוב. בעבר הייתה האופציה של אפוטרופסות בלבד, אבל במסלול זה טמון מלכוד: ניתן לקבל אפוטרופסות רק על אדם שכבר איבד את היכולת לקבל החלטות, ולכן הוא למעשה לא יכול לקבוע את זהות האפוטרופוס שימונה לו – בעוד שכשמכינים בעזרת עורך דין ייפוי כח מתמשך, האדם עדיין כשיר לחלוטין. עו"ד בראל לאניאדו מספק שירות זה באחריות ובמקצועיות הנדרשת.

על מה חשוב להקפיד כשמכינים בעזרת עורך דין ייפוי כח מתמשך?

* בחירה נכונה של מיופי הכח – חשוב מאוד להתעמק בשאלה בידי מי מפקידים את הסמכויות לנהל את החיים אם וכאשר?. עוד כדאי לדעת שניתן גם לחלק את הסמכויות למספר אנשים – למשל מיופה כח אחד לנושאים רפואיים ואחר לנושאים כלכליים.

* מיופה כח חלופי – רצוי לבחור מראש גם מיופה כח חלופי, למקרה שבו בזמן אמת מיופה הכח הראשון לא יוכל למלא את ההתחייבות שלקח על עצמו.

* הטלת מגבלות – המלצה נוספת היא להטיל מגבלות מסוימות, וזאת על-מנת לוודא שמיופי הכח לא יוכלו לגרום נזק משמעותי, בשוגג או במזיד. כמו כן רצוי לקבוע חובת דיווח, או לאדם מסוים שלא רוצה למלא בפועל את התפקיד אבל כן מוכן לקחת על עצמו תפקיד מבקר, או לאפוטרופוס הכללי. גם החוק מטיל מגבלות מסוימות על כל ייפוי כח מתמשך.

* תנאים להפעלת ייפוי הכח – כל ייפוי כח צריך לכלול תנאים מדויקים להפעלתו. למשל, חוות דעת אך ורק מרופא מומחה לגבי מידת אי הכשירות של האדם עצמו לטפל בענייניו, ואף ניתן לנקוב בשם של רופא ספציפי.

מסמך מקיף ומדויק בהתאם לכלל הנהלים

כשמכינים בעזרת עורך דין ייפוי כח מתמשך, חשוב כמובן להקפיד גם על כל הכללים הטכניים שקבע האפוטרופוס הראשי. עו"ד בראל לאניאדו מיומן מאוד במתן שירות זה, ובנוסף מסייע בקבלת כל ההחלטות החשובות והרגישות, תוך התייחסות מעמיקה לכל תרחיש אפשרי בעתיד.

עורך דין ייפוי כח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך
רוצים לקבל ייעוץ משפטי?
יש לכם שאלה דחופה?

עוד בנושא

דילוג לתוכן