משמורת ילדים בגירושין

כל הליך גירושין הוא אינו הליך קל, שכן אף אחד מהצדדים לא דמיין ברגעי ההיכרות או החופה כי אכן ייקחו חלק בהליך כל כך מורכב וכואב. אך, בהליך זה מתקיימת הפרדה לא רק של רכוש שנצבר עם השנים, כספים שונים שהתקבלו ועוד מגוון נכסים שונים אלא גם דרך משמורת ילדים בגירושין. מקרים אלו עלולים להוביל ללא מעט אי הסכמות, שכן לא פעם, כפועל יוצא מהאופנים בהם ייפגשו ההורים עם ילדיהם הדבר ישפיע על סך המזונות. במקרים אלו, אשר עלולים להפוך לסבוכים בן רגע, מומלץ לפנות אל משרד עורכי דין בראל לאניאדו, המתמחה בדיני משפחה ובעל ניסיון עשיר בייצוג תיקים שכאלו.

מהם הסוגים של משמורת ילדים בגירושין?

כמו כן, חלק מההיפרדות שבין בני הזוג, תכלול גם בחירה של משמרות ילדים בגירושין אשר תוכל לחלק ביניהם את נטל הגידול בצורה שווה. כך למשל קיימים כיום שלושה סוגים של משמרות ילדים, הראשונה היא משמרות אם – בגילים קטנים יותר הסיכוי כי האם תקבל את המשמורת הוא רב. במקרים בהם האם אינה יכולה לדאוג לגידול של הילדים, המשמרות תעבור לאב. משמרות נוספת היא משמורת משותפת, המתקבלת בהחלטה שיפוטית/ על ידי הסכם גירושין המובא אל בית הדני הרבני או אל בית המשפט ובו מצוין את כמות הימים בהם יבלו הילדים אצל כל אחד מבני הזוג.

התייחסויות ושינויים אחרים

כאמור, התייחסות בית המשפט לענייני משפחה אל משמרות ילדים בגירושין, תומך בעיקרו בחוק היהודי אך כמו שצוין לעיל, הסדרים אלו יכולים להתקיים בדרכים נוספות לרבות בהסכמה של שני הצדדים.

כאשר מדובר במשמרות משותפת, חשוב לזכור כי על בני הזוג להיות בקרבה אחד אל השנייה על מנת לספק לילד חיי חברה וחינוך סדיר ולא פעם בית המשפט/ בית הדין ממנה הורה משמורן על מנת שהוא יהיה זה שירכז את צרכי הקטין. עם זאת חשוב לזכור כי קביעת הורה משמורן, היא אינה קבועה וזאת בשל שינויים בכל אחד מחייו של בני הזוג. לכן מומלץ במקרים אלו לפנות אל משרד עורכי דין בראל לאניאדו.

קרדיט: freepik
רוצים לקבל ייעוץ משפטי?
יש לכם שאלה דחופה?

עוד בנושא

דילוג לתוכן