מצבים שבהם נבצר מאדם מסוים לקבל החלטות חיוניות – כיצד תעשו זאת?

במצב עניינים תקין, כל אדם החל מגיל 18 מנהל את חייו בהתאם לשיקול דעתו ועל-פי תפישת עולמו. יחד עם זאת ישנם לא מעט מצבים שבהם נבצר מאדם מסוים לקבל החלטות חיוניות ובפרט לגבי כספו ורכושו או לגבי בריאותו. במקרים אלה נדרשת אפוטרופסות – כלומר העברת סמכויות רלוונטיות לגורם אחר שיעזור לאותו אדם ויבצע עבורו פעולות נחוצות. במצב שכזה מומלץ לבצע את ההליך בעזרת עורך דין לענייני אפוטרופסות מיומן כמו עו"ד בראל לאניאדו, וזאת על-מנת לחסוך זמן יקר.

דגשים שחשוב לדעת לפני הפנייה אל עורך דין לענייני אפוטרופסות

* זהות האפוטרופוס – במרבית המקרים האפוטרופוס הוא קרוב משפחה, כשההעדפה הטבעית היא לקרוב מדרגה ראשונה. אחד הילדים במקרה של הורה מבוגר, אח או אחות וכו'. כשאין קרוב משפחה שמתאים לתפקיד, ניתן למנות אפוטרופוס חיצוני, ובפרט עורך דין שינהל את ענייניו של האדם שלא מסוגל לעשות זאת בעצמו.

* סוג האפוטרופסות – ישנה אפוטרופסות לענייני רכוש, ישנה אפוטרופסות לגוף (כלומר לעניינים רפואיים), ניתן למנות אפוטרופוס לעניין מסוים ויש גם אפוטרופסות כוללת.

* תצהיר ותסקיר – לבקשה למינוי אפוטרופוס יש לצרף תצהיר המאמת את כל העובדות המופיעות בבקשה. כמו כן יש לצרף מסמכים המעידים על הצורך באפוטרופסות ואת הסכמת כל בני המשפחה מדרגה ראשונה. אם הבקשה לא כוללת חוות דעת של עו"ס, בית המשפט יורה למשרד הרווחה לדאוג לתסקיר מקצועי.

* מינוי זמני / קבוע – הנסיבות הן אלה שקובעות אם האפוטרופוס ימלא את תפקידו לפרק זמן מסוים, עד שהאדם יוכל לחזור ולנהל את חייו, או שמא המינוי יהיה קבוע. אופציה נוספת היא מינוי "תומך החלטות", שמהווה גרסה קלה יותר של אפוטרופסות.

* פיקוח – כל אפוטרופוס נדרש להגיש דוחות מפורטים לאפוטרופוס הכללי, על-מנת שניתן יהיה לפקח על התנהלותו ולוודא כי היא אכן מיטיבה עם האדם.

ניסיון, אחריות, רצינות

כשמחפשים עורך דין לענייני אפוטרופסות כדאי כמובן להעדיף אנשי מקצוע מנוסים, רציניים ואחראיים – כדי להימנע מטעויות שיעכבו את המינוי ויגרמו נזק לאדם שזקוק לאפוטרופוס. עם עו"ד בראל לאניאדו אתם יכולים לדעת בוודאות שתקבלו שירות בסטנדרטים גבוהים במיוחד, עם מלוא תשומת הלב הנדרשת לכל פרט ופרט.

מצבים שבהם נבצר מאדם מסוים לקבל החלטות חיוניות – כיצד תעשו זאת?
רוצים לקבל ייעוץ משפטי?
יש לכם שאלה דחופה?

עוד בנושא

דילוג לתוכן